آشنایی با قواعد نگارش متن برای سایت

آشنایی با قواعد نگارش متن مورد نیاز هر تولید کننده محتوا برای وب سایت یا چاپ مقاله در هر حوزه‌ی نگارشی می‌باشد. در این مطلب می‌خواهیم به شما روش های درست سفارش کار فریلنسری تولید محتوا را آموزش دهیم تا بدانید از کارفرما چه چیزی بخواهید و چه چیزی تحویل دهید.

آشنایی با قواعد نگارش متن برای سایت

هر وب سایت بسته به حوزه فعالیت خود نیاز به محتوای نگارشی خاصی دارد. ما در مقاله قالب محتوا برای شما توضیح دادیم که محتوای شما ابتدا باید از نظر قالب انتشار مشخص شود بعد تصمیم بگیرید چگونه بر اساس اصول و قاعده نگارشی عمل کنید.

مشخص کردن نوع نگارش :

قبل از نگارش هر محتوا از کارفرما بخواهید نوع نگارش مطلب را مشخص کند. به عنوان مثال شما نمی‌توانید از داستان سرایی برای یک سایت فروش آهن استفاده کنید یا از یک نگارش احساسی و عاطفی برای درج مقاله در حوزه فروش خودرو استفاده کنید.

همچنین نوع استفاده از کلمات ادبی، عامیانه، ساده یا هر فرم تولید محتوا دیگر را بپرسید تا در نوشتن مقاله بتوانید بر اساس آن تولید محتوا کنید.

آشنایی با قواعد نگارش متن
آشنایی با قواعد نگارش متن

مشخص کردن عنوان برای نگارش محتوا

اگر قصد دارید مقاله را صرف برای چاپ یا درج روی ورود انجام دهید باید مقاله شما از حداقل استاندارد برخوردار باشد. ابتدا به بررسی استاندارد درج مقاله و بخش های آن می‌پردازیم و بعد به بحث اینکه چگونه یک مقاله را سئو کنیم خواهیم پرداخت.

عنوان مقاله مشخص باشد.

عنوان یا سرتیتر یکی از انتخاب های مهم است که تا 80 درصد در جذب مخاطب برای مطالعه مقاله کمک خواهد کرد.در نوشتن عنوان مقاله سعی کنید از اسم و تعارف خودداری کنید. اگر می‌خواهید برای وب سایت بنویسید عنوان حتما دارای کلمه کلیدی مختص به آن باشد.

عنوان را سعی کنید بدون تعصب بنویسید. به عنوان مثال پرسپولیس تیم بی رقیب و در آخر سعی کنید نتیجه مقاله را در عنوان خلاصه و تمام نکنید.

اسامی نویسندگان

هر شخصی که در گردآوری و تنظیم مقاله به شما کمک کرده‌اند را در ابتدای مقاله بیاورید. اگر شد آدرس و شماره تلفن هم ذکر کنید.

نوشتن چکیده مقاله

چکیده خلاصه ای گنگ از تمام نتیجه ای که خواننده از مطالعه مقاله خواهد گرفت شامل می‌شود. در چکیده شما نباید متن و هدف اصلی مقاله را روشن کنید، بلکه با ایجاد کلمات پرسشی سعی کنید مخاطب را برای مطالعه مقاله تشویق کنید.

عموما طول محتوای چکیده بین 150 تا 250 کلمه متناسب با تعداد کلمات مقالات مشخص می‌شود.

به کار بردن واژگان کلیدی

از نظر سئو و گوگل کلمه کلیدی نهایت بین 5 تا 7 کلمه که مفهوم یا مترداف موضوع مطلب را به کاربر منتقل کند کافی است. نیازی به درج دهها کلمه کلیدی مختلف نیست، چرا که گوگل تنها کلمات کلیدی را ترتیب اثر می‌دهد که نزدیکترین ارتباط معنایی مرتبط با موضوع باشد. ( برای گوگل مطلب ننویسید)

نوشتن مقدمه در نگارش محتوا
نوشتن مقدمه در نگارش محتوا

نوشتن مقدمه در نگارش محتوا :

عموما برای مقالاتی که در حوزه پژوهش یا مقالاتی که در برگیرنده موضوعات زیادی است بسیار مهم است. باید مشخص شود موضوع مقاله برای چه نوع مخاطبانی مناسب است و کدام افراد می‌توانند از مقاله استفاده کنند. حداکثر مقدمه برای هر محتوای بلند 2 صفحه است نه بیشتر.

تعریف مبانی نظری

مفاهیم، تعاریف و کلمات به کار رفته در تحقیق مقاله را باید مشخص کنید. این تعریف مبانی به عنوان پانوشت می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

اگر مقاله تحقیق است روش تحقیق نوشته شود.

باید مشخص شود مقاله نوشته شده از چه جامعه رفتاری و اجرایی و نیز مخاطبان گرفته شده و مورد تجزیه و تحلیل قرا گرفته است. باید روش‌ها و اصول تحقیق بصورت عدد و اندازه مشخص شود.

متن مقاله و تحقیق در نگارش محتوا

به هر دلخواهی می‌توانید متن مقاله را تنظیم کنید. سعی کنید ساده نویسی و مفهومی بودن جملات را دقت کنید. اصول و قواعد نگارش را در آن رعایت کنید و تمام تگ های H را در آن رعایت کنید.

اصول مقاله نویسی بخصوص حرفه ای است که شامل فاکتورهای مختلفی می‌باشد.

مقاله خود را بر اساس اصول مخاطب محوری بنویسید. سعی کنید هدف و نیاز مخاطب را مد نظر قرار دهید. هر چقدر مقاله تنظیمی شما با نیاز مخاطب نزدیک و ارتباط خوبی برقرار کند به همان مقدار جذاب خواهد بود.

نتیجه گیری از مقاله

تمام توضیحاتی که در متن مقاله نوشته شده است باید به یک جمع بندی برسد. سعی کنید در 3 تا 5 خط جمع بندی کرده و هدف از مطالعه مقاله را روشن و وضوح به مخاطب بگوید.

نتیجه گیری به مخاطب کمک می‌کند عناوین و کلمات کلیدی مهم را مجدد به خاطر بیاورد.

فهرست منابع در مقاله

تمام منابع، قوانین حق مولف و نشر را در مقاله بیاورید. اگر از هر منبع چه مکتوب یا آنلاین مقاله را برگرفته‌اید بصورت روشن درج کنید تا بعدا دچار مشکل قوانین حقوق مولف نشوید.

تنظیم مقاله
تنظیم مقاله برای سایت

تنظیم مقاله برای سایت  :

توضیحات بالا صرفا اصول و قواعد عمومی درج یک مقاله تحقیقی بود. اگر مقاله شما بلند است بهتر است یک دسته بندی ایجاد و عناوین مهم را ایجاد کرده و محتوا را در هر عنوان وارد کنید.

اگر مقاله شما بلند است هر عنوان حداقل باید دارای سه مقاله مختلف باشد تا گوگل به آن ارزش دهی کند.

عنوان بندی به مخاطب کمک می‌کند از مطالعه متن خسته نشده و تنها موضوعات مهم را مطالعه کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله تولید محتوای مخاطب محور را مطالعه کنید.

رعایت چگالی و کلمه کلیدی در نگارش محتوا :

در هر مقاله زیاده روی در درج کلمات کلیدی در داخل متن نه تنها خوب نیست تاثیر منفی در سئوی سایت خواهد داشت. می‌توانید با استفاده از برنامه و افزونه های کمکی نظیر یواست میزان چگالی کلمه مقاله خود را تنظیم کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله اصول برچسب گذاری و تگ در تولید محتوا مطالعه کنید.

اصول درست قواعد نگارش محتوا :

خواسته تمام کارفرمایان است. مقالات باید حداقل اصول نگارشی را رعایت کند. نحوه به کار بردن فاصله‌ها، نیم فاصله های، علایم نگارشی مانند ویرگول، تعجب، پرسشی و غیره را در داخل مقاله رعایت کنید.

گوگل بر اساس الگوریتم Rank Brain به نوع نگارش مقالات شما نمره خواهد داد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه اصول و قواعد نگارشی مقاله زیر را دانلود و مطالعه کنید.

دانلود مقاله اصول نگارش تنظیم شده توسط اسنپ شاپ

 

دانلود نمونه تنظیم یک مقاله پژوهشی در حوزه حقوق

 


پرسش و پاسخ نگارش محتوا

به ازای هر 300 کلمه یک کلمه کلیدی را به کار ببرید.
بله. برخی سایت های تحقیقاتی و پژوهشی مقالات بلند چند هزار کلمه ای بلند سفارش می دهند.
برای هر مقاله ای مهم نیست. ولی اگر مقاله ای حق تالیف دارد و بصورت رسمی در نشریات عمومی منتشر می شود باید حقوق مولف در آن رعایت شود.

دیدگاه خود را ثبت کنید