آموزش تبلیغ نویسی محصول

آموزش تبلیغ نویسی محصول با بحث و بررسی مباحث و تکنیک های تنظیم مقاله و متن برای فروش یک محصول و ترغیب مشتری برای خرید آن، به روش و تکنیک‌های مختلف را به شما آموزش می‌دهد. آموزشها به صورت رایگان است و هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

آموزش تبلیغ نویسی محصول

اهمیت تبلیغ نویسی یا همان کپی رایتینگ یکی از فاکتور و خواسته های مهم هر کارفرما به شما برای نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش محصول می‌باشد.

این جمله را به خاطر داشته باشید : فاصله من برای فروش میلیونی یک محصول چقدر است؟

برای نوشتن یک تبلیغ باید نکاتی را در نظر داشته باشید. از آنجایی‌که تبلیغ نویسی مستقیم با علوم روانشناسی مخاطب دیجیتال مارکتینگ در ارتباط است باید بدانید از کدام روش و اصولی تبلیغ نویسی را انجام دهید.

تعریف نکردن ویژگی محصول

در تعریف یک کالا مستقیم سراغ ویژگی آن نروید. سعی کنید به مشتری توضیح دهید، اگر این محصول را نخرد در آینده و بعدا چه مشکلاتی پیدا خواهد کرد. یا اینکه مشتری اگر این محصول را بخرد چه مشکلی از او حل خواهد شد.

متقاعد کردن مشتری در حوزه تبلیغ نویسی بک کار سخت است. عین این است که شما قصد دارید یک شامپو را باری یک فرد کچل تبلیغ کنید تا آن را حل کند.

 

آموزش تبلیغ نویسی محصول

روش های نوشتن یک تبلیغ متنی

دو حالت تبلیغ نویسی برای شروع کار وجود دارد.

  • تبلیغ مستقیم
  • تبلیغ غیر مستقیم

تبلیغات مستقیم:

یکی از بدترین روش‌هایی است که در کمپین تبلیغاتی ممکن است بنویسید. سعی کنید از روش تبلیغ نویسی مستقیم استفاده نکنید. چون این روش را همه به کار می‌برند و تبلیغ شما یک تبلیغ عادی و تکراری خواهد بود.

پیشنهاد ویژه ما : تکنیک واگن در تبلیغ نویسی

تبلیغات غیر مستقیم :

تبلیغ نویسی غیر مستقیم موثرترین روش فروش یک محصول است. چرا که مشتری با متن و تبلیغاتی مواجه می‌شود که برای اون جذابیت و تازگی دارد.

اعتماد سازی :

سعی کنید برای مشتری از جملاتی استفاده کنید که اعتماد سازی کند. وقتی مشتری در متن اول به شما اعتماد کند ترغیب خواهد شد مطلب شما را تا انتها بخواند.

 

ارزش‌گذاری در تبلیغ محصول
آموزش تبلیغ نویسی محصول

ارزش‌گذاری در تبلیغ محصول

به بررسی خدمات و ویژگی های محصول رقبا توجه کنید. ببینید آنها چه مزیت و خصوصیاتی برای تبلیغات خود در نظر گرفتند تا بتوانید از متن و تبلیغاتی استفاده کنید که یک سر از آنها بلندتر باشد.

شناسایی ضعفها، نکات قوت و خصوصیات محصول رقبا در این روش بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. می‌توانید برای نتیجه بهتر امتیاز آفرینی خلق کنید. یعنی اگر مشتری این محصول را بخرد می‌تواند از این امتیاز در خرید بعدی استفاده کند.

تیتر نویسی جذاب در تبلیغات نویسی

کلماتی که یک جمله کوتاه بتواند مشتری را ترغیب کند نیاز به کمی خلاقیت دارد. تیتر شما کوتاه و جذاب باشد. استفاده از کلماتی مانند هیجان انگیز، جشنواره، تخفیف فصلی یا غیره یا اینکه استفاده از جملاتی شرطی مانند اگر یکی بخرید دو تا جایزه ببرید. یا یکی بخرید و یک محصول رایگان ببرید.

تیتر نویسی بر اساس تکنیک تبلیغ سریع است. هر عابر و گذر فقط 3 تا 5 ثانیه برای مشاهده تیتر دارد. پس در همان نگاه اول تیر خود را بزنید. اگر دیدید متن جذاب نیست باید آن را عوض و جذابترین جمله دیگر بنویسید.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله مخاطب شناسی را مطالعه کنید.

استفاده از تیپ شغلی

توجه کنید محصول از چه تیپ شخصیتی استفاده می‌کند. استفاده از متن های احساسی و روانشناسی برای تبلیغ انبردست مناسب نیست. یا استفاده از جملات سنگین و فلسفی برای فروش یک اثر هنری جذاب نیست.

ریسک نویسی در تبلیغ

استفاده از امتیاز بازگرداند کالا حتی در صورت عدم استفاده یا نیاز شما کمک می‌کند مشتری با اطمینان بیشتری خریداری کند.

اگر به محصول خود مطمین هستید در همان یک هفته یا چند روز اول هیچ ایراد و مشکلی وجود ندارد در متن تبلیغاتی به صورت روشن و یولد مشخص کنید. این یک حسن خوب نسبت به دیگر رقبا خواهد بود.

ایجاد استرس در تبلیغ

نوشتن یک جمله که تا آخر هفته فرصت دارید از تخفیفات استفاده کنید یا با خرید این محصول می‌توانید محصول فلان که 3 روز تا تخفیف آن مانده به نوعی مشتری را ترغیب کنید زود و تند خرید خود را انجام دهد.

یک تایم یا زمانی در نظر بگیرید. می‌توانید در تبلیغ خود بگوید با خرید این محصول تا آخر هفته فرصت دارید برنده جایزه بزرگ ما در آخر هفته شوید.

 

ارزش‌گذاری در تبلیغ محصول

متن تبلیغ جذاب برای جذب مشتری

در تبلیغ یک محصول در همان متن اول نیاز مخاطب را مشخص کنید. مزیت را شرح دهید و ادعایی کنید که بتوانید آن را ثابت کنید. گارانتی محصول در نظر بگیرید یا اقدام به دعوت برای استفاده از خدماتی کنید.

روش بالا به جای حمله به جیب مشتری به ذهن مشتری است. ذهن مشتری باید قبول کند محصول یا خدمات قابل اطمینان است تا به دست فرمان دهد وارد جیب شده و پول پرداخت کند.

عنوان فرعی نویسی در تبلیغ محصول

پاراگراف اول هر چه باشد در جذب مشتری تاثیر گذار خواهد بود، اما نوشتن یک پاراگراف فرعی برای سفت کاری مناسب است. در پاراگراف دوم ابهامات پاراگراف اول را روشن کنید و به مشتری اطمینان کامل ایجاد کنید. این عنوان فرعی نباید بیش از 2 خط باشد.

پایان متن جذاب

متن نهایی آخرین تیر شما برای ترغیب مشتری برای خرید همانند تیتر است. هر چقدر متن آخر ار جالبتر بنویسید و با احساسات مشتری بازی کنید به همان مقدار آن را برای خرید محصول نگه خواهید داشت.

یک نتیجه گیری عالی داشته باشید. باید به مشتری این حس را ایجاد کنید که از مطالعه متن بالا کلی نیاز و سوالش پاسخ داده شده و می‌تواند محصول شما  را خریداری کند.


 

دیدگاه خود را ثبت کنید