اثر لنگر در تبلیغ نویسی | جلسه چهارم

اثر لنگر در تبلیغ نویسی به شما در مورد روش های جذب مشتری با استفاده روش مقایسه محصول در تبلیغ نویسی آموزش دهیم. این روش یکی از روش های کارا در تکنیک های رپرتاژ نویسی محصولات فروشگاهی می باشد.

اثر لنگر در تبلیغ نویسی

ما همیشه دوست داریم هرچیزی رو با هر چیزی مقایسه کنیم.

روانشناسان به این حالت میگن : «اثر لنگری»

تکنیک نوشتن متن تبلیغاتی به روش لنگر

اثر لنگری چی میگه ؟

میگه ما هر چیزی که میبینیم رو با هر چیزی که شبیه اون هست و قبلا دیدیم مقایسه میکنیم و بعد تصمیم میگیریم که چی کار کنیم .

مثلا فرض کنید وارد یه مغازه میشید و دوست دارید یه ساعت هوشمند بخرید . همین طور که دارید تو مغازه میچرخید، چشم تون به یه ساعتی میافته که عاشقش میشید . ولی وقتی برچسب روش رو نگاه میکنید میبینید زده : 1 میلیون و 500 هزار تومن .

همین جا میخوره تو ذوق تون و پیش خودتون میگید : ولش کن خیلی گرونه . نمیتونم الان بخرمش .

تو همین جنگ و جدال درونی هستید که یه دفعه فروشنده‌ی مغازه میاد سراغ تون و میگه : بهتون تبریک میگم! شانس تون زده چون امروز این ساعت مون تو سبد تخفیفه و میتونید فقط با پرداخت 750 تومن صاحب این ساعت هوشمند بشید!

با وجود اینکه هنوزم 750 هزار تومن براتون پول زیادیه ولی سریع این قیمت رو با قیمت قبلی مقایسه میکنید و این معامله یه معامله پرسود براتون میشه که هر جور شده باید این ساعت رو بخرید و از اون مغازه بیرون بیاید تا بعداً پشیمون نشید که چه فرصتی رو از دست دادید .

پیشنهاد دیگر برای مطالعه : آموزش تبلیغ نویسی محصول

پس دلیل ارزون دیده شدن ساعت این نیست که 750 تومن هزینه‌ی کمی‌ه و شما براش آماده بودید، بلکه فقط چون با قیمت اصلی مقایسه میکنید این حس ارزون بودن بهتون دست میده .

این حس دقیقا به خاطر اثر لنگر هست .

اثر لنگر

چه جوری از سوگیری شناختیِ «لنگر» تو تبلیغ نویسی استفاده کنیم؟

وظیفه ما به عنوان یه تبلیغ نویس اینه که برای مخاطب هامون لنگر و به عبارتی شرایط مقایسه که به نفع بِرند مون هست رو ایجاد کنیم .

مثلا اگر قیمت و ارزش محصولی 15 هزار تومن هست اگر به جای نوشتن 15 هزار تومن به عنوان قیمت اصلی محصول، بنویسیم 30 هزار تومن و بعد روش خط بزنیم و بنویسیم با تخفیف 15 هزار تومن ، سریع حس مقایسه تو ذهن مخاطب ایجاد میشه و با این احساس که برنده‌یِ این بازی‌ه و میتونه سود ببره قطعا ترغیب میشه این محصول رو بخره . این کاری هست که خیلی از فروشگاه های آنلاین ازش استفاده میکنند و اتفاقا خیلی هم جواب خوبی میگیرن .

بعضی ها فکر میکنن این گول زدن و فریب دادنه مخاطبه . ولی به نظر من این حالت فریب نیست و فقط یه بازیه . چون شما محصول رو دقیقا به اندازه ارزشش به مشتری میفروشید و فقط با یه بازیِ فکری اونو ترغیب میکنید که بخره . پس گول زدن و فریبی در کار نیس.

دیدگاه خود را ثبت کنید