تکنیک تبلیغ نویسی | جلسه 3

تکنیک تبلیغ نویسی | جلسه 3 شما را با روش های ایجاد کلمات تحریک کننده برای نوشتن متن تبلیغاتی مانند ریپورتاژ کمک می کند. شما با اصول چگونگی از چه کلماتی استفاده نکنیم و از چه کلماتی استفاده کنیم آشنا می شوید.

تکنیک تبلیغ نویسی | جلسه 3

تبلیغ نویسی با صفت های خاص و عجیب غریب در تکنیک تبلیغ نویسی

Krish Sathian، از دانشگاه Emory، در این مورد تحقیقات زیادی انجام داد و به این نتیجه رسید که استفاده از کلمات و صفت های خاص و عجیب غریب میتونه بخش های خاصی از مغر را فعال کند که در نهایت منجر به افزایش توجه و تمرکز مخاطب و جلب توجه او نسبت به محتوا میشه .

مثلا تو یکی از این تحقیقات بررسی کرد که اگر برای گفتن اینکه یه روز بسیار بد و افتضاح رو سپری کردیم از عبارت « عجب روز سگی ای بود » استفاده کنید نسبت به زمانی که از عبارت عادی « عجب روز بدی بود » استفاده کنید میزان تاثیر گذاری روی مخاطب چندین برابر می‌شود.

تکنیک تبلیغ نویسی
 تکنیک تبلیغ نویسی

تکنیک تبلیغ نویسی

اطلاعاتی که از نوار مغزی MRI که از داوطلبان شرکت کننده جمع آوری شد، نشون داد زمانی که از این عبارت ها یا کلمات خاص تو محتوای پیام استفاده بشه، فعالیت مغز در بخش Somatosensory به شدت افزایش پیدا می‌کنه. اما زمانی که از کلمات عادی در جای خودش استفاده بشه، مغز فعالیت خاصی از خودش نشون نمیده. البته هنوز تحقیقات در مورد این که چگونه این فعالیت مغزی با ترغیب شدن افراد رابطه دارد؛ ادامه داره .

پس تو کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی تا جایی که ممکنه از اصطلاحات و صفت های خاص و جذاب برای مخاطب استفاده کنید و هر بار که می خواید در مورد یه موضوع تکراری و نخ نما چیزی بنویسید به این فکر کنید که چه طور می تونید با صفت ها یا کلمات خاص مخاطب رو غافلگیر کنید و یاد عبارت « چه روز سگی ای بود » بیافتید !


مجموعه مقالات برای مطالعه بیشتر

 

دیدگاه خود را ثبت کنید