تکنیک نظریه فومو در مقاله نویسی

تکنیک نظریه فومو در مقاله نویسی درس دوم از سری آموزش های مهارت تولید مقاله کپی رایتر برای تبلیغ و معرفی محصول می باشد که در این درس می خواهیم با بررسی ترس از شکست مشتریان تنظیم متن جذابی ایجاد کنیم.

 

نظریه ( fear of missing out ( FOMO یا ترس از دست دادن

خب از اونجایی که طبیعتا برای ما “به دست آوردن” همیشه لذت بخش و” از دست دادن” همیشه رنج آور هستش.

همه ی ما همیشه نگران از دست دادن‌ها هستیم.

خب میخواید بدونید چند بار خودتون گرفتار همین ترفند « ترس از دست دادن » شدید و حتی چیزی که لازمش ندارید رو خریدید ؟

چند بار تا حالا شده این شمارشگرهایی که کنار محصولات با تخفیف گذاشته میشه برای شمارش معکوس تا زمان پایان تخفیف باعث بشه تو سریع ترین زمان ممکن خرید کنید ؟

ندیده و نشناخته میگم خیلی !

چون من خودمم بارها گرفتار شدم .


پیشنهاد می کنیم درس اول را هم ببینید : تکنیک واگن در تبلیغ نویسی | درس 1


شمارشکر تخفیف در محصول
تکنیک نظریه فومو در مقاله نویسی

مثلا دیجی کالا از سایت هایی هست که زیاد از این ترفند استفاده میکنه و همیشه وقتی تخفیف میذاره حتما محدودیت زمانی هم میذاره و روی اون محدودیت زمانی خیلی مانور میده و دائم اون شمارشگر روز و ساعت و دقیقه و ثانیه جلوی چشم های مخاطب و دقیقا دست میذاره روی همین ترس و مخاطب رو ترغیب میکنه به خرید ِ آنی .

پس ما تو این ترفند به مخاطب میگیم “ یا همین الان اقدام کن یا برای همیشه از دست می دهی “

یه ترفند مشابه دیگه :

تنفر از شکست
 

سوگیری تنفر از شکست یا Loss Aversion Bias

مشخصا همه ما از شکست خوردن در حالت عادی میترسیم و دوست نداریم شکست بخوریم .

یعنی حتی قوی ترین آدم ها هم نمیتونن بگن دوست دارن و آرزو میکنن که شکست بخورن !

علاوه بر این ترس از دست دادن یه چیزی خیلی قوی تر از حس خوبِ به دست آوردن یه چیز .

[پس به همین خاطر هست که برنده مدال برنز خیلی خوشحال تر از مدال نقره است . چون اونی که مدال نقره رو گرفته بعد از یه شکست بد به این مدال رسیده ولی اونی که مدال برنز گرفته بعد از یه پیروزی دلچسب به این مدال رسیده و قطعا حس بهتری داره .]

مقاله پیشنهادی : آموزش تبلیغ نویسی

پس همه ما هر طور که شده دوست داریم از شکست خوردن فرار کنیم و به نوعی از شکست متنفر هستیم

چه طوری از این ترفند استفاده کنیم ؟

مثلا اگر میخواید یه کتابی رو به مخاطب بفروشید بهش بگید که افراد زیادی از کتابی که روی سایت شما قرار گرفته استفاده کردن و موفق شدن و اگر شما اون رو نخرید و نخونید، احتمالا یک شکست خورده هستید.

یعنی یه جورایی باید اونا این حس رو بکنن که اگر این مقاله رو نخونن یا این محصول رو استفاده نکنن یه شکست خورده هستن و ۳-0 از بقیه عقب هستن .

دیدگاه خود را ثبت کنید