تکنیک واگن در تبلیغ نویسی | درس 1

تکنیک واگن در تبلیغ نویسی | درس 1 شامل نکات آموزنده و مهم برای اینکه شما بتوانید با استفاده از تکنیک واگن یک متن جذاب و مشتری پسند تنظیم کنید تا مشتری ترغیب شود محصول شما را خریدار کند. این مجموعه آموزشی رایگان می باشد.

تکنیک واگن در تبلیغ نویسی | درس 1

واقعیت واگن چیست؟

واقعیت رو بخواید بدونید اینه که همه ما فقط توی توهم این هستیم که ما یه فرد منحصر به فرد خاص و مستقل هستیم و داریم راه خودمون رو میریم و دیگران به هیچ وجه روی ما اثری ندارن!

ولی این کاملا تو فروش اشتباهه.

برعکس این چیزی که فکر می‌کنیم و فراتر از حد تصور ما تصمیم‌گیری هامون ، سبک زندگی‌مون و انتخاب هامون زنجیروار به دیگران وابسته است .

دقیقا مثل یه قطاری که هر کدوم از واگن‌هاش با اینکه به نظر می‌رسه مستقل از هم هستن ولی دقیقا تو همون جهتی میرن که واگن اول میره !

مثلا به اون روزایی فکر کنید که یه چیزی تو جامعه مُد می‌شه .

دیگه خیلی سخته که آدم‌ها مقاومت کنن و اون چیز رو نخرن و براشون مهم نباشه که از بقیه عقب افتادن.

پیشنهاد ویژه برای مطالعه : آشنایی با قواعد نگارش متن برای سایت

تبلیغ نویسی به روش واگن

تبلیغ نویسی به روش واگن

دیدید وقتی وارد یه مغازه‌ای میشید، اگه ببینید مثلا ۱۰ نفر دارن خرید می‌کنن شما هم ترغیب میشید که بخرید ؟

اما برعکس اگه همون مغازه سوت و کور باشه شما هیچ حسی واسه خرید کردن ندارید حتی اگر جنس‌هاش بهترین باشن .

پس آدما تو خرید دنبال اینن که ببینن به غیر از خودشون افراد دیگه‌ای هم این محصول رو خریدن و راضی هستن یا نه . این شکلی میخوان بار مسئولیت تصمیم گیری رو از روی خودشون کم کنن.

مثلا فرض کنید که یه جایی از سایت نیاز دارید که آدرس ایمیل مخاطب رو بگیرید و براش کوپن تخفیف ارسال کنید .

تنظیم ریپورتاژ

اگر بتونید تو این مرحله بهش این اطمینان رو بدید که تنها نیست و مثلا تا این لحظه 1500 نفر دیگه هم ایمیل شون رو ثبت کردن قطعا راحت تر دستش به سمت کیبورد میره که آدرس ایمیل خودش رو وارد کنه.

 

پیشنهاد ویژه ما برای مطالعه : محصول من را نخرید!

 

یا مثلا من وقتی از خیلی کسایی که تو دوره‌ی یادگیری تولید محتوا از 0 ِ صفر مدیران سیما شرکت کردن میپرسم راستش رو بگید که چی باعث شد تو این دوره شرکت کنید میگن مثلا چون دیدیم ۱۲۰۰ نفر دیگه تا الان شرکت کردن!

{ فقط کافیه یه جوری به مخاطب برسونید کنید که تنها نیست! }

پس اگه میخواید چیزی به مخاطب هاتون بفروشید چه توی سایت چه تو صفحه اینستاگرام حتما بهشون نشون بدید که تنها نیستن و کلی آدم قبل از اونها این ریسک رو کردن و خریدن و فقط کافیه دنباله رو اونها باشن .

تمرین این جلسه :

فرض کنید که شما می‌خواید برای یه شرکت که لوازم خانگی ماشین لباس شویی میفروشه یه محتوای تبلیغاتی بنویسید.

با استفاده از تکنیک واگن یه پاراگراف محتوایی بنویسید که فکر می‌کنید مخاطب رو ترغیب به خرید میکنه و اون رو برای ما نظرات همین مطلب بفرستید تا ما بررسی کرده و به شما یاد بدیم کجا را اشتباه رفتید کجا را باید چکار کنید.

دیدگاه خود را ثبت کنید