دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ، یا همان بازاریابی هوشمند

یک تعریف ساده : دنیای دیجیتال مارکتینگ، محل رشد و توسعه هر کسب و کار بر بستر اینترنت می باشد.

مهم نیست در چه حوزه ای فعالیت دارید؟ یا در چه زمینه ای خدمات فروش محصول دارید؟

یا چقدر هزینه، قصد دارید برای تبلیغات محصولات و خدمات خود هزینه کنید؟ اگر با اصول دیجیتال مارکتینگ آشنا نباشید، فکر پولسازی از فعالیت اینترنتی خود را کنار بزارید.

دیجیتال مارکتینگ

استراتژی کسب و کار در دیجیتال مارکتینگ

استراتژی کسب و کار؛ خیلی ساده، بدون استراتژی تولید محتوا و فروش عملا شما در رقابت عقب خواهید ماند.

به کار گیری درست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در مسیر دهی و استراتژی کسب و کار شما، مهم هستند.

اگر اطلاعاتی درباره، اصول به کارگیری درست آن در کسب و کار اینترنتی خود ندارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

  • آشنایی با ابزار های دیجیتال مارکتینگ

هر ابزار مانند گوگل ادورز، ایمیل مارکتینگ، سوشال مارکتینگ و غیره زمان مختص به خود را دارد. با استفاده نادرست، از ابزار‌ها، ممکن است هزینه و وقت شما هدر شود. رقبا؛ جلو زده و دروازه های پولساز بسته شود!

ایمیل مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ، تبلیغاتی کلیکی، بنری، اپ مارکتینگ، گیم مارکتینگ، سوشیال مارکتینگ، موشن گرافیک، سئو و غیره تنها بخشی از ابزار های دیجیتال مارکتینگ می باشند.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ، برای معرفی و برند سازی فعالیت شما در دنیای کسب و کار اینترنتی به همان مقدار تبلیغات تلویزیونی اثر گذار است.

کمپین های تبلیغاتی

کمپین های تبلیغاتی

اصلی‌ترین و البته مهمترین پایه شروع تبلیغات دیجیتال مارکتینگ برای هر مدل از کسب و کار اینترنتی کمپین های تبلیغاتی می باشد. چرا؟

بیاید با یک مثال ساده شکست بکی از کسب و کارها در استفاده نادرست از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم تا به پاسخ چرا؟ برسیم.

  • شکست یک کسب و کار 30 میلیون تومانی!

30 میلیون تومان پول بی زبان، برای طراحی یک کسب و کار هزینه شد.

در مدت کوتاهی، بعد از راه اندازی وب سایت و فروشگاه با چند محتوا و محصول کوچک فعالیت آغاز شد.

خیلی سریع تبلیغات بنری، ایمیل مارکتینگ و سوشیال مارکتینگ شروع شد. ادمین استخدام شد، بنر طراحی شد و غیره اما خیلی زود شکست خورد! چرا؟

چون استراتژی کسب و کار دیجیتال مارکتینگ را نداشت؟ یا از ابزار های دیجیتال مارکتینگ درست استفاده نکرده بود؟

در پاسخ باید بگویم هر دو، علت شکست بودند.

اهمیت مخاطب محور بودن کسب و کارها

  • اهمیت مخاطب محور بودن کسب و کارها

محتوا، دروازه های پولساز دیجیتال مارکتینگ هستند؛ ساده عبور نکنید. برای دسترسی به دروازه های پولساز، شما با غول بزرگی به نام گوگل ( google ) طرف هستید که می تواند کمک کند یا دشمن شما شود!

مهم نیست چقدر هزینه می کنید؟ چقدر از ابزار های دیجیتال مارکتینگ کمک می گیرید؟ بدون رعایت قوانین و اصول سئو و مدیریت محتوا عملا زود عقب خواهید کشید.

این یعنی از دست دادن دروازه های پولساز که ممکن است رقیب شما آن را ببندد.

  • معرفی محصول با ساز و برگ محتوا

مخاطب، مشتریان یا کاربران هدف شما هستند. باید به درستی هدایت کنید تا محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید.

هر محصول و خدمات کسب و کار شما، نیاز به معرفی و توجیه کافی برای جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری دارد.

اگر به درستی اهداف محصول و خدمات خود را معرفی نکنید، مخاطب از شما دور خواهد شد. پس در اینجا به جواب چرا رسیدم.

مشخص می شود، یک کمپین تبلیغاتی بدون استراتژی تولید محتوای خوب، بدون مخاطب محور بودن محکوم به شکست است.

 

طراحی کمپین های تبلیغاتی
طراحی کمپین تبلیغاتی یک کار تخصصی و بسیار مهم می باشد. اگر اطلاعاتی در مورد آن ندارید به یک متخصص بسپارید.

طراحی کمپین های تبلیغاتی

اگر محتوای شما به اندازه کافی در مورد معرفی محصول و خدمات روی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی انجام شده است. اکنون وقت ارایه و معرفی آن به مخاطبان می باشد.

اول باید مشخص کنید مخاطبان هدف ( تحلیل نیاز مخاطبان ) چه کسانی هستند؟ اگر قبلا استراتژی کسب و کار خود را آماده کرده‌اید پس مشخص است.

  • یک صفحه فرود طراحی کنید.

ترکیبی از عنصرهای گرافیکی، کمی با چاشنی کپی رایتینگ، با یک پادکست یا ویدیو برای اطمینان بیشتر مخاطب به آن اضافه کنید.

معرفی محصولات خود را شروع کنید. اگر جاهایی برای آشنایی مزایا نیاز به توضیح بود لینک کنید، به صفحاتی که قبلا برای آن محتوا ایجاد شده است.

بخشی برای درج نظرات دیگر مشتریان در مورد مزایا و معایب ایجاد کنید تا مخاطب مقایسه کند. ( محصول من را نخرید! )

در انتها قیمت و روش تهیه محصول و چگونگی استفاده از آن را به روشنی شرح دهید.

استفاده از ابزار های دیجیتال مارکتینگ

استفاده از ابزار های دیجیتال مارکتینگ

اکنون وقت تبلیغات، برای معرفی محصول و خدمات با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می باشد.

باید در استفاده از این ابزارها اصولی را رعایت کنید. تا هزینه شما ارزان شده و بیشترین اثر را داشته باشد.

یک پنل ایمیل مارکتینگ تهیه کنید. شرکت سوشیال مدیا را برای ارایه تبلیغات مشخص کنید. کانال و شبکه های اجتماعی خود را ایجاد کنید.

در وب سایت و فروشگاه خود یک بخشی را برای جمع آوری ایمیل یا تلفن تماس در نظر بگیرید. طراحی و برنامه ریزی این بخش نیاز به تخصص دارد.

تحلیل نیاز مخاطبان، بهبود و توسعه کسب و کار، آنالیز و بررسی دقیق کمپین اجرا شده، رضایت غول بزرگ از کار ما برای اجازه و دسترسی به دروازه پولساز هنوز باقی مانده است.

ما راهنمایی لازم را برای شما انجام دادیم اما نگفتیم از چه مسیری باید حرکت کنید؟

 به چه روشی راحت‌تر، ارزان‌تر، سریع تر می توانید به دروازه های پولساز برسید؟ آیا از مصاف غول بزرگ گوگل بر خواهید آمد یا خیر؟ در مقاله بعدی همراه ما باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

دیدگاه خود را ثبت کنید