آشنایی با فرم های تولید محتوا

فرم‌های تولید محتوا در شکل های مختلف بسته به نیاز هر کسب و کار تعیین و برای آن محتوا تهیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع قالب های تولید محتوا و چگونگی استفاده از آنها برای کسب رتبه از گوگل آشنا کنیم.

آشنایی با فرم های تولید محتوا

ما در مقاله تولید محتوای مخاطب محور به اصول و قواعدی که گوگل در الگوریتم های جدید خود به آن توجه ویژه ای کرده و در نتیجه این توجه سایت های قدیمی زیادی از نتایج جستجو به رتبه های پایین سقوط کرده است. لازمه آشنایی با قالب های تولید محتوا برای مخاطبان مختلف اهمیت بالایی دارد.

تحلیل نیاز مخاطب

مخاطبان، سلیقه و سبک خاص به خود دارد و شما نمی توانید صرفا با یک مقاله مشخص بتوانید نظرات مخاطبان مختلف به وب سایت خود را جلب کنید. در نتیجه روی تعداد کلیک و ورودی سایت شما تاثیر خواهد داشت.

لذا مهم است که حتما؛ نوع قالب تولید محتوای خود را اساس نیاز مخاطبان خود توجه و تنظیم کنید. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم با روش های تولید محتوا متناسب با نیاز مخاطبان خود هوشمندانه عمل کنید.

محتواها از نظر فرم به چهار دسته مختلف و هر دسته به انواع مختلف تقسیم می شود :

  • محتوای متنی
  • محتوای صوتی
  • محتوای ویدیویی
  • محتوای تصویری

محتوای متنی

محتوای متنی، چاشنی سایر هر قالب محتوا است. اگر دوست دارید از نظر گوگل محتوای شما سئو و دیده شود استفاده از مقدار متن مهم است.

محتوای متنی اعتماد بیشتری نسبت به خواسته مخاطب برای شما به وجود خواهد آورد.تولید محتوای متنی اصول و قواعد خاص به خود دارد. هر مقاله از بخش های مختلف تشکیل شده است که باید برای نوشتن آن در تمام نوشته های خود مورد توجه قرار دهید یک مقاله متنی بی نقص تولید شود.

از مزیت های بد محتوای متنی تا 30 درصد به حوصله مخاطبان برای مطالعه متن بستگی دارد اما 90 درصد محتوای سایت‌ها قالب محتوای متنی تشکیل می‎‌دهد. از آنجایی‌که هوش مصنوعی گوگل هنوز به تکاملی نرسیده است تا بتواند محتوای قالب های ویدیویی و صوتی را تشخیص دهد در حال حاضر قالب محتوای متنی اولویت بالایی دارد.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با روش های تولید مقاله متنی و چگونگی قواعد نگارش از مطلب  آشنایی با قواعد نگارش متن برای سایت دیدن کنید.

 

  • محتوای صوتی

محتوای صوتی در کنار محتوای متنی یکی از تاثیرگذارترین روش های تولید محتوا می‌باشد. محتوای صوتی در قالب صوت یا پادکست با متن و عنوان مختلف تهیه می‌شود که می‌توانید از موسیقی و جلوه های صوتی هم در تولید پادکست و قالب صوتی استفاده کنید.

یکی دیگر از مزیت های خوب فایل های صوتی ارایه و اشتراک آن در شبکه های اجتماعی می باشد. علاوه بر این مخاطب زیادی برای استفاده از فایل های صوتی وجود دارد که ممکن است در حین رانندگی یا پیاده روی از مطالب شما برای آموزش استفاده کنند.

ایجاد برنامه های تبلیغاتی مانند رادیو برای معرفی محصول و خدمات آن نسبت به قالب متنی تاثیر زیادی دارد. پیشنهاد می کنیم در کنار قالب متنی از قالب صوتی هم استفاده کنید. گوگل در الگوریتم های جدید خود فایل های صوتی را نیز جز نتایج جستجو قرار می‌دهد.

 

ادامه دارد …

 

دیدگاه خود را ثبت کنید