تولید محتوای مخاطب محور

تولید محتوای مخاطب محور یکی از مهمترین و اثرگذار ترین عملکرد هر وب سایت چه در حوزه وبلاگ یا فروشگاه می باشد. می خواهیم در این مطلب به اشاره به نکته های پنهان به شما کمک کنیم اگر صاحب وب سایت هستید سریعتر از رقبا حرکت کنید و اگر یک فروشنده هستید محصول خود را سریعتر دست مخاطب خود برسانید.

تولید محتوای مخاطب محور

سر فصل های مقاله :

  • آشنایی با انواع محتوا
  • تاثیر محتوا در بهبود رتبه سایت
  • محتوای مخاطب محور چیست؟
  • شیوه های اصولی درج محتوای سایت
  • تکنیک های مخاطب شناسی در تولید محتوا
  • فروش محصول به روش تولید محتوا

 

 

آشنایی با انواع محتوا
محتوا مدیر بازاریابی خدمات و محصولات شما محسوب می شود انتخاب درست و آگاهانه بسیار مهم می باشد.
  • آشنایی با انواع محتوا

اگر بخواهیم تعریف ساده برای انواع محتوا بگویم، باید بگویم محتوا همان مدیر بازاریابی شما هستند! هر محتوا در هر زمینه ای باید دارای 5 خصوصیات مهم زیر باشد :

  • اطلاعات
  • هدف
  • مخاطب
  • کانال
  • فرم

در تمامی خدمات مدیران سیما ما بر اساس همین 5 خصوصیت مهم و ترسیم استراتژی محتوا، خدمات تولید محتوا را برای وب سایت های شما انجام می دهیم.

دوست نداریم رازی را از شما پنهان کنیم که این جز کلید های ما در ارایه خدمات می باشد. بلکه آگاهی بخشی به شما در مورد روش صحیح انتخاب تولید محتوا برای انجام کار می باشد. چرا؟ پیشنهاد می کنیم مقاله ما هیچ نیازی به پول شما نداریم! را مطالعه کنید.

  • اهمیت اطلاعات در محتوا

در اطلاعات محتوا باید مشخص شود قصد دارید چه ایده ای را منتشر کنید؟ برای معرفی این ایده چه نکاتی را باید مخاطب شما بداند؟ شواهد و توضیحات و نمونه چه چیزی خواهد بود.

ترسیم برنامه درست، برای تنظیم محتوای اصولی بر اساس اهمیت اطلاع رسانی درست ( مخاطب محور )  در محتوا در خدمات بسیار کلیدی می باشد.

آشنایی با انواع محتوا
از نظر گوگل تولید محتوا برای او هیچ اهمیتی ندارد. مخاطب اولین شخصی است که باید از مطلب شما رضایت داشته باشد.
  • هدف از تولید محتوا چیست؟

هدف در متن محتوا مهم می باشد. یکی از تاکید و حساسیت گوگل در ارزیابی محتوای شما می باشد. نوع درج محتوا بر اساس اصول روانشناسانه، رفع سوال و نیاز مخاطب و یا معرفی برند و خدمات در هدف محتوا ( آشنایی با average position در مخاطب محوری)  تاثیر بالایی دارد.

  • مخاطب محوری محتوا

بارها و بارها تاکید کرده ایم هر محتوا و محصولی که روی وب سایت قرار می گیرد باید بر اساس نیاز مخاطب باشد نه گوگل. رفع نیاز و دغدغه، هدایت مخاطب به جواب درست و ارایه اطلاعات کافی در مورد برند مهم می باشد.

 

تولید محتوای مخاطب محور
یکی از فاکتور های جدید الگوریتم گوگل در سال 2021 انتشار مطالب در روی شبکه های اجتماعی می باشد.
  • ایجاد کانال برای محتوا

معرفی محتوا و عرضه آن به دیگران یکی دیگر از روش های مهم و اصولی برای معرفی برند و خدمات خود به دیگر مخاطبانی می باشند که به نوعی از وجود شما اطلاع ندارند.

گوگل در رتبه دهی سایت ها در سال 2021 یکی از فاکتور های مهم را ایجاد شبکه های اجتماعی و معرفی هدف و فعالیت وب سایت بروی روی کانال های اجتماعی قرار داده است.

استفاده از برچسب درست، تگ ها ( اصول برچسب گذاری و تگ در تولید محتوا ) بصورت اصولی در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی کاری است تخصصی که مدیران سیما در خدمات خود بر اساس فاکتور های خود اقدام به جذب مخاطب از کانال و شبکه های اجتماعی می کند.

  • فرم ارایه محتوا

با توجه به فعالیت خود در هر زمینه کاری باید محتوایی مناسب با خدمات خود ارایه کنید. خارج از فعالیت خدماتی تاثیر بدی در رتبه شما خواهد داشت. باید مشخص کنید نوع لحن و بیان محتوا چه فرمی خواهد داشت.

آیا باید بازاری و عامیانه باشد؟ آیا باید تبلیغاتی و بازاریابی ( محتوای کپی رایتینگ چیست؟ ) گونه باشد؟ یا صرفا جنبه آموزشی و تخصصی می باشد.

در سفارش ارایه خدمات تولید محتوا حتما این نکات را به اطلاع تولید کننده محتوا برسانید.

 

تاثیر محتوا در بهبود رتبه سایت
محتوا سوخت حرکت وب سایت محسوب می شود.کیفیت سوخت می تواند باعث حرکت کند یا سرعت وب سایت ببخشد.

تاثیر محتوا در بهبود رتبه سایت

محتوا همیشه اصلی ترین نقش را در بالا بردن وب سایت و معرفی آن به عموم دارد. و به همان مقدار تاثیر مهمی در سقوط و افت رتبه وب سایت در آینده خواهد داشت!؟

برای توضیح بیشتر و اهمیت تولید محتوای با کیفیت لازم است نکته ای را بگویم که ممکن است شما چندان آشنایی با عملکرد و نوع رتبه بندی ربات های گوگل نداشته باشید. ( آشنایی با ربات های گوگل ) محتوای شما دایمی نیستند. پس باید چکاری کنیم تا در آینده هم از محتوای تولید شده بهره ببریم؟

سوالات بسیاری در این زمینه ممکن است به ذهن شما خطور کند که چرا ما از طرفی شما را به تولید محتوا تشویق می کنیم و از طرفی دیگر آن را نهی و پیشنهاد نمی کنیم!؟

محتوا مانند بنزینی می باشد که برای حرکت سایت شما نیاز است. محتوای با کیفیت همانند بنرین سوپر می باشند که شناب و سرعت سایت را سریعتر از محتوای بنزین معمولی می کنند.

جهت تولید محتوا باید نکاتی را رعایت کنید تا یک محتوای مناسب برای مخاطب تولید کنید. فاکتور های زیادی در تولید محتوای خوب نقش دارد که همگی در یک مقاله قابل شرح نمی باشد. اما به نکته ای مهم اشاره می کنیم که شاید برای شما تعجب انگیز باشد.

 

Content expired
اگر حواس شما به مقالات قبلی نباشد جایگاه خود را از دست خواهند داد. اما چرا؟

محتوای تاریخ مصرف گذشته

جواب خیلی ساده است. محتوا تاریخ مصرف دارد! این تجربه چند ساله در امر سئو و نگهداری وب سایت ها می باشد که توسط مدیران سیما به آن رسیده ایم و در این مقاله در حال تاکید به آن جهت تولید محتوای مخاطب محور هستیم.

گوگل مقالات تولید شده را تنها برای مدتی در صدر نگه می دارد و بعد از مدت مشخص در صورتی که بهبودی در آن حاصل نشود به رتبه های پایین خواهد آورد تا مطالب جدید و بهتر سایت های دیگر جایگزین شود. اما چگونه ممکن است؟

گوگل در الگوریتم های جدید خود به ربات های خود دستور داده تا محتواهای قدیمی را بررسی و چنانچه محتوایی به روز و یا بهبود نیافته از صدر نتایج پایین بیاورند!

این کار گوگل شاید برای شما عجیب باشد که واقعا این کارش چه معنی دارد. محتواهایی که تولید می شود علاوه بر کیفیت آن باید بصورت دوره ای چک و به حجم محتوای آن در حدود 300 تا 350 کلمه افزوده شود. این چک کردن دوره ای هر 6 ماه مناسب ترین گزینه می باشد.

ما در مدیران سیما برای تمام خدمات تولید محتوا برنامه استراتژی ترسیم می کنیم و محتوای شما گارانتی شده تحویل شما داده می شود. تا مشمول تاریخ مصرف گذشته گوگل نشوید.

 

Audience oriented
تولید محتوای مخاطب محور میانبری نزدیک برای کسب نتیجه بهتر برای معرفی محصولات و خدمات به علاقه مندان می باشد.

محتوای مخاطب محور چیست؟

همراه کردن مخاطب برای مطالعه محتوا یکی از تکنیک های مهم و بسیار تخصصی می باشد که نیاز به تجربه و مهارت بالا در درج و تولید محتوای خوب دارد.

یک محتوای خوب باید بتواند نیاز مخاطب و معرفی کاملی از خدمات و محصولات شما را در بین محتوا به مخاطب برساند.

مشخص کردن نوع و لحن نگارش و چگونگی فن بیان بصورت های ادبی یا عامیانه بسته به مخاطبان شما دارد. همچنین محتوا باید به گونه ای باشد نا حس وفاداری و صداقت با مخاطب را در خود داشته باشد.

وقتی مخاطب شما از مطلب راضی باشد. گوگل هم راضی خواهد بود و مطمین باشید محتوای شما در صدر بالای نتایج جستجوی گوگل معرفی خواهد شد.

در مقاله دوم در مورد شیوه های اصولی درج محتوا و تکنیک های مخاطب شناسی در تولید محتوا و چگونگی تولید محتوای مناسب کپی رایتینگ برای معرفی محصولات و خدمات با شما بصورت مفصل بحث خواهیم کرد.

سوالات احتمالی

دیدگاه خود را ثبت کنید