اصول برچسب گذاری و تگ در تولید محتوا

اصول برچسب گذاری و تگ در تولید محتوا یکی از تخصصی ترین و در عین حال حساس ترین بخش های تولید یک محتوا می باشد.

عدم رعایت این نکته مهم، در تولید محتوا ممکن است سایت شما را به قعر پرتاب کند. همراه مدیران سیما باشید تا بیشتر بررسی کنیم.

اصول برچسب گذاری و تگ در تولید محتوا
برچسب ها کلیدی ترین نقش در لینک سازی داخلی سایت ایفا میکند.
  • نقش مهم آرشیو محتوا

با یک مثال ساده شروع می کنیم:

نقش آرشیو محتوا آنچنان مهم است که مانند قفسه ای پر از کتاب می باشد. که اگر درست دسته بندی نکنید برای پیدا کردن یک کتاب خاص، باید صدها کتاب قفسه را بگردید.

اصول برچسب گذاری ایجاب می‌کند در آرشیو و صفحه بندی وب سایت، باید دقت کنید محتوا بر اساس ارتباط موضوعی و برچسب های آن دسته بندی شود.

آرشیو محتوا نقطه اتصال چهار ستون سایت شما هستند. درست استفاده نکنید، سایت شما با یک خطا در هم خواهد ریخت.

 

  • نقش برچسب در محتوا
    برچسب ها مسیر مستقیم و سریع دسترسی به محتوا برای مخاطب می باشد.

    نقش برچسب در محتوا

برچسب پلاک های محتوای سایت شما می باشد.

هر کاربر و مخاطب وارد سایت شود، با استفاده از یک کلمه کلیدی مورد نیاز خود؛ محتوای دلخواه خود ( تولید محتوای مخاطب محور ) را سریع در سایت شما پیدا و استفاده خواهد کرد.

مثال ساده اصول برچسب گذاری : شما در کوچه ای باید دنبال پلاک 10 بگردید. حالا وارد کوچه می شوید و با 30 خانه بدون پلاک مواجه می شوید! چه می کنید؟

ترک و انصراف از جستجو ( امتیاز منفی بزرگ در برچسب گذاری سایت ) یا پیدا کردن آن پلاک با جستجوی خانه به خانه؟

مثال بالا ساده ترین شکل ممکن برای اهمیت برچسب در محتوا بود.

پس اگر محتوای شما مربوط به کلمه “لباس مانتو ” باشد باید از برچسب هایی استفاده کنید که مربوط به قفسه مانتوها باشد.

دسته بندی با برچسب، کدام مهم است؟
برچسب ها نسبت به دسته بندی در هدایت مخاطب به موضوع سرعت بالایی دارد.

دسته بندی با برچسب، کدام مهم است؟

بیاید برای مفهوم اصول برچسب گذاری ساده یک مثال دیگه بزنیم.

من می‌خواهم محتوایی با عناوین زیر روی وب سایت خودم منتشر کنم :

  • خدمات تولید محتوا برای وب سایت
  • تولید محتوا برای سایت فروشگاهی
  • اصول تولید محتوا برای سایت

می توانم به دو روش کلمات کلیدی این مقالات را دسته بندی کنم. یا برچسب کنم یا دسته بندی

دسته بندی آسان ترین شکل ممکن است. اما اگر دسته بندی ایجاد کنم باید مدام برای آن دسته بندی محتوا منتشر کنم تا در صدر باشد.

از برچسب ( پلاک )  استفاده می کنم. هم راحت است هم دردسر کمتری دارد.

مزایای برچسب در سئوی محتوا
برچسب یکی از مناسب ترین روش های سئوی داخل وب سایت می باشد.
  • مزایای برچسب در سئوی محتوا

اصول برچسب گذاری ساده ترین شکل ممکن می باشد که می توانید برای دسته بندی موضوعی استفاده کنید نه دسته بندی عنوانی!

دسته بندی عنوان همان آرشیو است. که مطالب در این آرشیو به هر تعداد تولید می شود. اما موضوع عنوان مطلب است که کاربر بیشتر از آن استفاده می کند.

مثال دیگه : من دنبال مطلبی با موضوع سیلاب هستم.. سیلاب به تنهایی کلمه ای نیست که در دسته بندی قرار بگیرد.

پس این موضوع را با ایجاد یک دسته به نام جغرافیا منتشر می‌کنم. جغرافیا موضوع کلی بوده و سیل صرفا عنوانی از موضوع ( مشاهده اطلاعات بیشتر )

تا اینجا چند مثال و توضیح در مورد اصول برچسب گذاری و اهمیت آن در محتوا با ذکر مثال گفتیم تا بیشتر به اصول برچسب گذاری و دسته بندی در محتوا پی ببرید.

از نظر گوگل برچسب صرفا لینک سازی داخلی شما است و استفاده داخلی (سئوی  on page ) دارد. اما در نتایج جستجو هم در صورتی که مطلبی درباره آن وجود نداشته باشد سئو و اهمیت داده خواهد شد.

مخلص کلام

پیشنهاد می کنیم اگر قصد راه اندازی کسب و کاری حرفه ای در شغل و مهارت خود دارید اما رقیب زیاد دارید از خدمات تولید محتوا مدیران سیما استفاده کنید.

تمام امور کار به ما بسپارید، تا با سرعت و دقت بالا، اصول برچسب گذاری انجام شود. رقیب شما در مقابل استراتژی درست شما عددی محسوب نمی شود.

دیدگاه خود را ثبت کنید