مذاکره حرفه ای در فروش چیست؟

سیاست‌های فروش این است که وقتی در زمینه فروش مشغول به کار هستید مهارت ترفندهای مذاکره شما جای بحثی را خالی نگذارد و اگر خواستار معاملات بیشتر با سود بالاتر هستید باید خودتان را آماده و آموزش ببینید.

استراتژی های مذاکره حرفه ای در فروش چیست؟

ابتدا توضیحی مختصر از  4 استراتژی مهم در مذاکره فروش را بدانیم:

  • برای قیمت با مشتری مذاکره نکنید.
  • به صحبت‌های مشتری با دقت گوش کنید و بگذارید ابتدا مشتری صحبت کند.
  • زمان مهمترین و بزرگترین وسیله برای مذاکره شما و مشتری است.
  • تا زمانی که متوجه نشده‌اید مشتری چه انتظار و درخواستی از شما دارد از توضیح بیش از حد بپرهیزید.

چگونه مهارت‌های مذاکره می‌تواند به متخصصان فروش کمک کند؟

با توجه به این موضوع که فروشنده نباید تمامی درخواست‌های مشتری را بدون نشان دادن بعضی از درخواست های خود قبول کند. با بحث در مورد سود: دو طرف فروشنده و مشتری در شرایطی برابر می‌مانند و زمینه برای یک معامله ثمربخش به وجود می‌آید.

چگونه حرفه ای مذاکره کنیم؟

  • مانند یک حرفه ای مذاکره کنید.
  • یک مجموعه عملیات برای رسیدن به هدف مشخص  را دنبال کنید.
  • تلاش کنید برنده شما باشید.
  • به آینده فکر کنید.
  • برای مذاکره چند باره خودتان را آماده کنید.

سعی کنید مهارت‌های لازم مذاکره کردن برای فروشندگی و اینکه معاملات پرسودی را انجام دهید یاد بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در دوره مهندسی فروش تکنیک و مهارت‌های حرفه ای را توسط استاد بین المللی کسب و کار یاد بگیرید.

مذاکره فروش چیست؟

مذاکره فروش یک بحث کاربردی (یا مجموعه ای از گفت وگوها) بین مشتری و فروشنده است که در حالت مطلوب منتهی به موفقیت در خرید و فروش  می‌شود. هدف اصلی روند مذاکره رسیدن به موافقت مشتری و فروشنده است.

در اغلب مذاکرات فروش خریداران و فروشندگان خواسته و نیاز های خود را باهم درمیان می‌گذارند و برای رسیدن به توافق اکثرا به سازش نیاز است بیشتر سازش‌ها شامل شروط و ضوابط قیمت یا قرارداد است مذاکرات فروش می‌تواند یک اتفاق یک دفعه ای باشد.

خریداران واقعی به طور معمول با دانش کافی از محصول یا خدمات شما همچنین با تحقیق و نیازهای از پیش تعیین شده به میز مذاکره می‌آیند. پس همیشه پیش بینی نتیجه گفت و گوی شما راحت نخواهد بود ولی به اندازه ای موفق و راحت تر خواهید بود که مهارت و علم کافی در مهارت فروش و مذاکره داشته باشید.

چند نکته مهم که قبل از مذاکره باید از خود بخواهید :

  • چرا مشتری شما به چیزی که می‌فروشید نیاز دارد (مزایای خاصی که قرار است عرضه کنید)
  • به چه اندازه به آن نیاز دارند (هزینه‌های مالی و عاطفی محتمل ناشی از خرید نکردن) بودجه و نقش خرید آنها (روال خرید مشتری بالقوه بر چه اصلی است.)
  • برخی مواقع ، مشتریان تصمیمات جدید و ناگهانی به روند مذاکره معرفی می‌کنند.

نقش هوش هیجانی در فروش و مذاکره :

احساسات EQ خود را کنترل کنید غیرعادی نیست که یک مذاکره کننده بی تجربه یا غیر ماهر ببیند بحث فروش آنها به بگو و مگو و جدال تبدیل می‌شود. شما نه تنها در صورت اتفاق این موضوع فروش را از دست خواهید داد، بلکه ممکن است مشتری را به طور کلی از دست بدهید. و هر فرصتی برای ایجاد یک مشارکت سودمند دوطرفه طولانی مدت.

اهمیتی ندارد که چه فردی با چه خلق و خوی احتمالی روبروی شما نشسته است، تمام تلاش خود را بکنید تا آرام و باوقار بمانید و گفت و گو را تا حد امکان با آرامش و صمیمانه نگه دارید.

از کناره گیری از خرید و فروشی که با اینکه بهترین تلاش شما برای رسیدن به توافق پیشرفت نمی‌کند، نترسید. اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید که آیا مشتری واقعاً برای پیشنهاد شما ارزش قائل است یا خیر،

در اینجا سه ​​نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد شخصی که با او مذاکره می‌کنید ممکن است کسی باشد که هیچوقت از شما خرید نمی‌کند یا یک مشتری سرسخت  است که احتمال خرید آن زیاد است.

  1. آنها خواسته‌های غیرمنطقی یا مضر دارند.
  2. آنها نیازهایی دارند که شما توانایی برآورده کردن آنها را ندارید. 
  3. آنها هیچ علاقه ای به همکاری یا رسیدن به سازش نشان نمی‌دهند.

دیدگاه خود را ثبت کنید