سئوی کلاه سفید

اگر بخواهیم تعریف درستی از سئوی کلاه سفید داشته باشیم می‌توانیم مثال حرکت در اتوبان تولید محتوا، بر اساس استاندارد،  قوانین رانندگی گوگل است. منظور از سئوی کلاه سفید به کار بردن روش و اصول بهینه سازی و مدیریت وب سایت بر اساس اصول مخاطب محوری است.

سئوی کلاه سفید – White Hat

اگر شما مدیر یک وب سایت باشید. روی سایت خود زحمت زیادی کشیده باشید، سالها زمان گذاشته و با تمام توان آن را محتوا گذاری کرده باشید و برای خدمات خود طیفی از مشتریان مختلف داشته باشید، به یکباره از نتایج گوگل حذف شوید چه حالی دست خواهد داد!؟

آیا می‌دانستید تکنیک سئوی کلاه سفید هم ممکنه مشمول جریمه و پنالتی شدن سایت شما شود؟! خطر ریسک پذیری سئوی کلاه سفید نسبت به دیگر روش‌ها آیا برابر است؟ اگر سئوی کلاه سفید هم شامل جریمه است پس چه نیازی به آن هست؟ این شکل از سوالات و سوالات مشابه روی دیگر سکه سئوی کلاه سفید است.

اصول سئوی وب سایت بر اساس روش کلاه سفید

اگر چرخی در دنیای اینترنت با موضوع سئوی کلاه سفید چیست؟ در سایت‌ها بزنید، دنیایی از مطالب متنوع که این نوع سئو  خوبه، باعث جریمه نمی‌شود و این مزایا را دارا است، مشاهده خواهید کرد. اما این صورت مسئله است و پشت آن را باید دید.

ضرب المثلی که می‌گوید : مهم نیست دیگران چه می‌گویند! مهم این است ببینید می‌خواهند کجا پیاده کنند.

ما سئوی کلا سیاه و سئوی کلاه خاکستری هم داریم که هر کدام از روش‌های مختلف برای اعتبار بخشی به وب سایت استفاده می‌کنند. برخی از این روش‌ها غلط و کوتاه مدت و برخی هم صرفا کاری عبث و بیهوده است.

دنیای سئو پر از رمز و راز است حتی خود گوگل در این زمینه اطلاعات کافی نداده که علاوه بر 200 فاکتور مهم رتبه دهی به سایت چه باید و نباید‌‌ را خود سئو کاران انجام دهند. این جذابیت دنیای سئو است که باعث شده یکی از داغ‌ترین  مباحث فعالیت در حوزه سئوی وب سایت باشد.

فاکتورهای مهم در سئوی کلا سفید

سه فاکتور مهم به عنوان سر فصل تمام امور سئو باید مد نظر داشته باشید :

  • تمام امور مدیریت وب سایت خود را طبق راهنمایی‌های گوگل با کمک ابزارهای در نظر گرفته شده پیش ببرید.
  • مطالب و سایت خود را برای مخاطب بهینه سازی کنید.
  • محتوایی تولید کنید که برای رفع نیاز مخاطب از نتیجه جستجو کمک کند.

گوگل هیچوقت نخواسته برای او مطالب و محتوای خود را منتشر کنید. بلکه با توجه به اتفاقات چند سال پیش هدف را روی تولید محتوای مخاطب محور بنا نهاده است. تمام موتورهای جستجو، ربات‌ها و نرم افزارهای خود را روی همین محور مهم به روز کرده است.

به دلیل همین سیاست به اصلاح ناجوانمردانه، سایت های قدیمی زیادی که با استفاده از تکنیک سئوی کلاه سفید سایت خود را بالا نگهداشته بودند، به رده پایین نتایج جستجوی گوگل کشیده شدند. اما چرا گوگل این کار کرد و اگر این روش  را هم قبول ندارد، پس چه نیازی به این همه تاکید برای تولید اصولی محتوا روی سایت دارد؟

هیچ گردی گردو نیست!

برای یک سئوی کلاه سفید نکات زیر را به خاطر داشته باشید :

  1. استراتژی سئو
  2. تحقیق و آنالیز کلمات کلیدی
  3. تولید اصولی محتوا برای مخاطب با هدف کاربر محوری
  4. انجام سئوی داخلی یا On Page
  5. انجام سئوی خارحی یا Off Page
  6. انجام سئوی تکنیکال

این مقاله ادامه دارد …

 

دیدگاه خود را ثبت کنید